جراح دیوانه  اواخر زندگی فردیناند زائر بروخ را توصیف می‌کند که به قلم یورگن توروالد به رشته تحریر در آمده است.  قهرمان اصلی این کتاب یعنی زائر بروخ، پزشک و جراح نابغه‌ای است که در آخر عمر دچار جنون ادواری گردیده و فجایع حیرت انگیزی بدست وی به وقوع پیوسته است.

بسیاری از افراد مشهور جهان، از جمله استالین دیکتاتوری شوروی و آلفونس سیزدهم پادشاه اسبق اسپانیا از طرف زائر بروخ مورد عمل جراحی قرار گرفتند. سرگذشت این جراح نابغه در سال های پایانی عمرش بسیار جالب و حیرت آور است.

 

عنوان: جراح دیوانه

نویسنده:  یورگن توروالت

مترجم: ذبیح الله منصوری

«زائر بروخ»جراح بزرگ آلمانی پیش از به قدرت رسیدن هیتلر و حزب ناری نیز از شهرت بسیاری برخوردار بود و علی رغم مخالفتش برای عضویت در آن حزب، هرگز مورد آزار قرار نگرفت.بسیاری از ابتکاراتی که در جراحی به کار برده نام او را برای همیشه در عالم پزشکی ماندگار کرده است.او اولین کسی بود که کارد جراحی را در قلب انسان به کار برد و برای اینکه هنگام عمل خون به بدن بیمار برسد،از یک قلب مصنوعی که ساخته خودش بود استفاده کرد.درمان بیماری سرطان مری،سل ریوی، بیرون آوردن غده سرطانی از ریه یا کبد،همگی از طریق عمل جراحی از دیگر ابتکاراتی است که این جراح نابغه برای اولین بار به انجام آن مبادرت ورزید.

دانلود کتاب جراح دیوانه
حجم: 5.61 مگابایت