اگر بخواهیم یکی از ماندگارترین و پرفروشترین کتابهای طول تاریخ را معرفی کنیم باید از کتاب پرطرفدار 'ملت عشق' نوشته 'الیف شافاک' به ترجمه 'ارسلان فصیحی' نام ببریم که بارها و بارها تجدید چاپ شد و هنوز هم طرفداران زیادی در دنیای ادبیات دارد.

 

عنوان: ملت عشق

نویسنده: الیف شافاک

مترجم: ارسلان فصیحی

چهل قاعده عشق که به نام ملت عشق نیز شناخته می‌شود، توسط نویسنده‌ی فرانسوی متولد ترکیه «الیف شافاک» نوشته شده است. این رمان، اثری برگرفته از ارتباط عرفانی بین شمس تبریزی و مولانا است که به صورت دو داستان موازی و در هم تنیده روایت می‌شود.

 

ملت عشق روایتگر داستان زندگی اللا روبینشتاین شخصیت اصلی قصه ، زنی 40 ساله است که بعد از 20 سال زندگی مشترک به فکر کشف و شهود و ایجاد تغییری شگرف در زندگی می افتد و سفر پرماجرای او داستان محوری کتاب الیف شافاک می‌شود.

ملت عشق روایتی از دو داستان است که یکی همان اللا روبینشتاین زن جستجوگری است که به دنبال تجربه عشق و رهایی در زندگی است و دیگری داستانی از احوالات شمس و مولانا و مواجهه این دو با هم است.

سال 2010 بود که الیف شافاک ملت عشق را با زبان ترکی و انگلیسی منتشر کرد و بعد از چیزی حدود 500 بار تجدید چاپ رکورددار پرفروش ترین کتاب در طول تاریخ ادبیات ترکیه است.

دریافت کتاب ملت عشق
حجم: 14.7 مگابایت